Ιδρυτική Πράξη

Ειδήσεις

Πολιτειακή Σύγκριση

Οικονομία

Τράπεζες - Κόκκινα Δάνεια - Εφορία

Παιδεία - Ιστορία - Τέχνη

ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Περιεχόμενα

Α.Τι είναι το Σύνταγμα; 
Β.Η ευθύνη για τη Δημιουργία του Συντάγματος. 
Ή ποιοι πόσοι και πώς σε μια συνοίκηση, πρέπει να έχουν την ευθύνη για τη δημιουργία του Συντάγματος. 
Γ.Σύνταγμα και Κοινωνικά Δικαιώματα .
Δ. Ένα παράδειγμα: Το λεγόμενο «Σύνταγμα του 1843» . 





 Το Σύνταγμα



Μια ανάλυση της λέξης Σύνταγμα και των δικαιωμάτων με το οποία κτίζεται η Κοινωνία η Πόλη κι ο Άνθρωπος. 


Α.Τι είναι το Σύνταγμα;  

Σύμφωνα με τα βιβλία της Μέσης Εκπαίδευσης,Σύνταγμα είναι ο καταστατικός χάρτης σε μια χώρα. ..
Δηλαδή ; Δυο προθέσεις : «συν και κατά» . Ένα ουσιαστικό το «τάγμα» κι ένα ρήμα το «ίσταμαι».

Όλα μαζί συνθέτουν το δυσπρόσιτο νόημα της περίφημης λέξης Σύνταγμα.

«Συν» είναι ένα άθροισμα .Ο γνωστός σταυρός +. Προφέρεται «συν». Σημαίνει όλα μαζί. Όπως 3+2=5 ή όλα μαζί είναι 5.

«Κατά» σημαίνει δράση ,πράξη ,ενέργεια.
 Δεν λέμε ότι έπεσε το εχθρικό αεροπλάνο που βομβάρδιζε τη πόλη μας όταν το κτυπή-σαμε με κανόνι, λέμε κατέπεσε ή κατερρίφθη.

 «Τάγμα» από το τάσσω ή βάζω σε τάξη.

 Και «ίσταμαι» ,στέκομαι όρθιος.                                                                                    

Με τη παρατήρηση ότι όρθιοι στέκονται οι λεύτεροι. Οι δούλοι γονατίζουν.

Επομένως συνθέτοντας τα νοήματα των προθέσεων «συν», «κατά»,του ρήματος «ίστα-μαι»  και του ουσιαστικού «τάγματος από το τάσσω»  προκύπτει ότι Σύνταγμα είναι το σύνολο των διμερών σχέσεων που βάζουν σε τάξη όλες τις ενέργειες ,τις δραστηριότητες σε μια κοινωνία με στόχο να στέκεται όρθια.                                                      

Λεύτερη, με το δικαίωμα της ζωής να πραγματώνεται μέσα απ’ αυτές.

Η Μεγίστη Συμφωνία σε μια συνοίκηση. Το θεμέλιο λιθάρι στην ομαδική ζωή. Ο πρώτος και μεγαλύτερος Θεσμός.

Υπενθυμίζουμε :Το να θέτει ένας Λαός ένα πρόβλημα για τη Ζωή και να το Λύνει λέγεται Θεσμός .

Β.Η ευθύνη για τη Δημουργία του Συντάγματος.                                         
 Ή ποιοι πόσοι και πώς σε μια συνοίκηση, πρέπει να έχουν την ευθύνη για τη δημιουργία του Συντάγματος. 

Άμεσα γεννιέται το ερώτημα:
 «Πότε οι Έλληνες μετείχαν στη διαμόρφωση,στη δημιουργία του πρώτου Θεσμού του Θεσμού θεμέλιου στην ομαδική τους ζωή, στη Συνοίκησή τους ,του Συντάγματος;»
 Από τη Ρήτρα του Λυκούργου και τις Κύρβεις του Σόλωνα, που γίναν ομόφωνα αποδε-κτές με θρησκευτικότητα από το Λαό στη Σπάρτη και την Αθήνα , θα δούμε τους Έλληνες ν’ αποφασίζουν για Σύνταγμα ,μόνο τα χρόνια τ’ Αθάνατου 21.                                       Στις Εθνοσυνελεύσεις, στην Επίδαυρο, στη Τροιζήνα ,στ’ Άστρος..                              

Τα χρόνια του μεγάλου Αγώνα για την Απελευθέρωση απ’ τους Τούρκους.                

Ποτέ στα νεώτερα χρόνια!
Ποτέ ο Ελληνικός λαός δεν μετείχε σαν σύνολο ,στη διαμόρφωση των βασικών θεσμών που επηρεάζουν καθημερινά τη ζωή του!
Λες και δεν είναι αυτός που τους πληρώνει όλους. Βουλευτές ,υπουργούς ,δικαστές, ε-φοριακούς κι αστυνόμους.

Ποιοι έπρεπε να δημιουργούν το Σύνταγμα σε μια Συνοίκηση;

Ένας; Όπως ο Λυκούργος στη Σπάρτη ή ο Σόλων στην Αθήνα;

Λίγοι; ΄Όπως τα Συντάγματα στη χώρα μας τον εικοστό αιώνα; Αν είναι λίγοι αυτοί που θα το δημιουργήσουν ,πώς θα ορίζονται; Με ποιο τρόπο;

Όλος ο λαός; Όπως στις Εθνοσυνελεύσεις κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα από τους Τούρκους; Πώς ,με ποιο τρόπο θα οριστούν για να το δημιουργήσουν; ..
Με κληρωτούς εκπροσώπους απ’ όλες τις παραγωγικές τάξεις ;
Όπως έγινε το 2011 στην Ισλανδία; Με ενημέρωση του λαού για κάθε άρθρο;
Με έγκριση κάθε άρθρου και του όλου με δημοψήφισμα;..

Είναι δεδομένο ότι το Σύνταγμα αποτελεί το Θεμέλιο λιθάρι για την ομαδική ζωή για τη Συνοίκηση.
Άρα είναι ανάγκη να έχει την έγκριση όλων στην ομαδική ζωή,όλων στη Συνοίκηση.

Είναι ανάγκη λοιπόν,σ’ όλες τις περιπτώσεις ,να εγκριθεί κατ’ άρθρο και στο σύνολό του με Δημοψήφισμα.

Μόνο με τη συμφωνία στο περιεχόμενό του , όλων στην ομάδα, όλων στη συνοίκηση, όλου του Λαού, θα πάρει την μορφή και το περιεχόμενο του Κοινού.

Κι ως Κοινόν θα είναι και Δίκαιο! Δίκαιο Όλων! …. Ως Δίκαιο Όλων με την εφαρμογή του θα ειρηνεύει τη Συνοίκηση.



Ως Δίκαιο Όλων θα εξασφαλίζει τα δικαιώματα στην εργασία,στην υγεία, στην παιδεία, όλων στην ομάδα, όλων στη Συνοίκηση,για να μπορεί ο Λαός να ίσταται να στέκεται όρ-θιος . Να ζει Λεύτερος. Κυρίαρχος.

Κι η γλώσσα στην οποία θα γραφτεί;
Είναι ανάγκη να είναι απλή, κατανοητή από όλους ;
Ή δύσκολη για το λαό, τεχνική γλώσσα που χρησιμοποιούν οι νομικοί επιστήμονες;
Με την ανάγκη ειδικών ,οι οποίοι θα καλούνται για να ερμηνεύουν και να εξηγούν άρθρα του;
Σε κάθε περίπτωση που απαιτείται ερμηνεία γι αυτά τ’ άρθρα ,σε κάθε περίπτωση που απαιτείται ερμηνεία για το περιεχόμενό του;

Σαφέστατα το Σύνταγμα είναι ανάγκη να γραφτεί σε γλώσσα κατανοητή απ’ όλο το λαό. Απ’ τον αμόρφωτο αγρότη ,τον κτηνοτρόφο, τον εργάτη ,τον τεχνίτη.
Απ’ αυτούς  δηλαδή που είναι η καρδιά της ομαδικής ζωής , η καρδιά στη συνοίκηση, η καρδιά της κοινωνίας. Αυτούς που όταν χρειαστεί θα πάρουν τα όπλα για να σώσουν τη πατρίδα από τον ξένο εχθρό ,δίνοντας ακόμη και τη ζωή τους.

Γ.Σύνταγμα και Κοινωνικά Δικαιώματα .
Δίνοντας και τη ζωή τους , σε μια Διμερή Σχέση που κτίζει στην ομαδική ζωή ,στη συνοί-κηση τη Κοινωνία ,τη Πόλη ,τον Πολίτη ή το Πολιτικό ζώον, ή τον Άνθρωπο και φυσικά τον Πολιτισμό . Σχέση Δίκιου. Κοινωνικού.
Γιατί;
 Διότι η Κοινωνία ή η Πόλη, ο Πολίτης ή ο Άνθρωπος και ο Πολιτισμός, αναδύεται μέσα απ’ τη συνοίκηση , κτίζεται μ’ έναν και μοναδικό τρόπο,με μια και μοναδική Σχέση: «Πάρε τη ζωή μου Κοινωνία. . Τη δίνω την προσφέρω για σένα .. Στη μάχη για τη Λευτεριά. Μα δώσε στο παιδί μου το ανάλογο, της Δικιάς μου ζωής που πήρες.
 Δώστου εργασία για να ζήσει, Υγεία για να ζήσει και Παιδεία για να μάθει για τη ζωή που ‘δωσα για σένα».

 Αυτόν τον τρόπο ,των κοινωνικών μας δικαιωμάτων.



Δ. Ένα παράδειγμα: Το λεγόμενο «Σύνταγμα του 1843» .

Η αναφορά στο Σύνταγμα του 1843 θα ξεκινήσει καλώντας στη συζήτηση τον Ιάκωβο Καμπανέλλη .

   Αποτέλεσμα εικόνας για ιάκωβος καμπανέλλης


 Δυο σειρές από το θεατρικό του «Το μεγάλο μας τσίρκο».

      

 Στα χρόνια που άλλαξε αφεντικό η χώρα.
Tότε που στη θέση του Σουλτάνου μας κατσικώθηκαν οι Βαυαροί του Όθωνα κι από πίσω τους οι αιώνιοι και άσπονδοί μας φίλοι : Οι Εγγλέζοι.
Τότε που ο Μακρυγιάννης ζωγράφιζε στον καμβά της Επανάστασης τις τελευταίες πινελι-ές για τη Λευτεριά ενός Λαού που θεμελίωσε τον Πολιτισμό κι αγωνιούσε να βρει τη δική του μοίρα στο Φως της Ζωής.
Πινελιές με περιεχόμενο το μεγάλο αίτημα για Σύνταγμα.
Αίτημα όμως που γίνηκε με τη παρέμβαση των αιώνιων «φίλων» η θηλιά στο λαιμό μας. Μια θηλιά που στις μέρες μας, σήμερα στα 2015 όλο και περισσότερο σφίγγει. .

Παρουσιάζει ο Καμπανέλλης τον διάλογο των Μεγάλων Δυνάμεων:
 «Οι Έλληνες θέλουν Σύνταγμα. Αν δεν έχουν θα κάνουν το παν για να έχουν. Πρέπει να έχουν για να μην έχουν»..
 Πώς όμως και ποιοι ήσαν εκείνοι που κατάφεραν να μετατρέψουν το λαϊκό όνειρο για Σύνταγμα σε εφιάλτη;
 Οι Αμφίνομοι στα 1843.
 Από τότε που ο Όμηρος παρουσιάζει τον Αμφίνομο να λεηλατεί το βιος του Οδυσσέα στην Ιθάκη, δυστυχώς ο ίδιος πάντα μ’ άλλη Μορφή μα με το ίδιο Περιεχόμενο δίνει το παρόν σε όλες τις σημαντικές μας στιγμές , κάνοντας πράξη αυτό που τ’ όνομά του ση-μαίνει.



 «Αμφί» δηλαδή και έτσι μα και αλλιώς .Ή αυτό που θέλεις και αυτό που δεν θέλεις. Νέμω –νόμος δηλαδή ,μοιράζω.
 Τι νέμω-μοιράζω; Ή τι υποσχέσεις δίνω;
 Ότι θέλει ή ότι ονειρεύεται ο Λαός μας να γίνει...
 Και τι κάνω ; Τι πραγματοποιώ; Τ’ αντίθετα απ’ τα όνειρα . Τον εφιάλτη.
 Αυτός ήταν στα χρόνια τ’ Οδυσσέα ,αλλά και σήμερα και πάντα ο Αμφίνομος…
 Ποια είναι η συμμετοχή του στα γεγονότα του 1843;

Οι αγωνιστές του 1821 οργάνωσαν και έφεραν σε πέρας το αίτημα για Σύνταγμα.

Κατόρθωσαν να επιβάλλουν στον Όθωνα ,στον τύραννο Γερμανό Απόλυτο Μονάρχη να το δεχτεί.
 Και βέβαια ο Γερμανός προχώρησε 90 χρόνια πριν τον Χίτλερ,στη «νύχτα των δικών του μεγάλων μαχαιριών».
 Κάλεσε τους γνωστούς Αμφίνομους κείνων των χρόνων τον Κωλέττη από το Παρίσι και τον Μαυροκορδάτο από την Πόλη.
 Και τα παλικάρια παλιά μου τέχνη κόσκινο, ήλθανε και σώσανε τον Όθωνα. Γραμματιζούμενοι δεν είχαν και μεγάλη δυσκολία να αμφιλέγουν..
Τελικό αποτέλεσμα όπως καταγράφηκε στο Σύνταγμα του 1843,από τις τρεις εξουσίες που ο Μοντεσκιέ απαίτησε με τον Διαφωτισμό να είναι διακεκριμένες και να εκπηγάζουν από τον Λαό, οι δυόμιση στα χέρια του Μονάρχη.

Ποιος κυβερνά; Ο Μονάρχης με υπουργούς που ο ίδιος διόριζε.

Ποιος δικάζει; Ο Μονάρχης με δικαστές που ό ίδιος διόριζε.

Ποιος νομοθετεί; Ο Μονάρχης ,η ισόβια Γερουσία που ο Μονάρχης διόριζε κι οι εκπρόσω-ποι του Λαού.

 Επομένως δεν άλλαξε τίποτε.

Το Σύνταγμα του 1843 ένα μεγάλο φιάσκο...

 Και από τότε ο πρωτεργάτης για την επανάσταση π’ απαίτησε Σύνταγμα,ο στρατηγός Μακρυγιάννης στο μάτι του κυκλώνα.

    Αποτέλεσμα εικόνας 

 Φυλακίζεται δικάζεται σε θάνατο, δεν εκτελείται ,ελευθερώνεται, μα οργανωμένες ομάδες φιλομοναρχικών τραμπούκων, κάθε φορά που βγαίνει από το σπίτι του ,τον βρίζουν - «ήθελες σύνταγμα ε; φάε τώρα μαγαρισιές»- τον προπηλακίζουν και τελικά τον εξοντώνουν φυσικά.

........

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

«Η Νύχτα των μεγάλων μαχαιριών»
Στις 30 Ιουνίου 1934, ο ηγέτης του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος της Γερμανίας, Αδόλφος Χίτλερ διατάζει την αιματηρή εκκαθάριση του κόμματός του από υποψήφιους «πολιτικούς εχθρούς». Αυτή ήταν «Η Νύχτα των μεγάλων μαχαιριών», όπως έμεινε στην ιστορία , “δανειζόμενη” ένα επεισόδιο από τους θρύλους του Βασιλιά Αρθούρου. Πρωταγωνιστές και οι άμεσοι συνεργάτες του Χίτλερ: Γκέρινγκ, Χίμλερ, Γκέμπελς και Χέιντριχ.... 

........

Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του είναι..Να Παρει Πισω Τον Κοσμο Του,τον κόσμο που του έκλεψαν.Παρά την μεγάλη του λαχτάρα,διατηρεί την ανωνυμία του και μεταμορφωμένος σε ζητιάνο από την Θεά Αθηνά, πηγαίνει στο παλάτι ώστε να ελέγξει την κατάστα-ση και να πάρει τις πληροφορίες που θέλει,Υπομένοντας Καρτερικά Τις Προσβολές Και Την Χλεύη Των Μνηστήρων.

Αυτο Που Τον Ενδιαφερει, Ειναι Η Επιτευξη Του Στοχου Και Οχι Η Στειρα Αντιπαραθεση.

Γι αυτό τον λόγο και είναι 
ο αγαπημένος της Θεάς Αθηνάς, της Θεάς που αντιπροσωπεύει την Νοηση Του ΔιοςΤην Σοφια,Την ¨Στρατηγικη¨ Της Σκεψης Και Του Πολεμου.Της Θεάς Που Μελετά Τον Εχθρό Και Τον Πολεμά Με Τα Ίδια Του Τα Όπλα.

Όταν Όμως Έρχεται Η Ώρα.. Όταν Τους ΈχειΣτριμώξει Όλους Άοπλους Σε Ένα Δωμάτιο, Τότε.. Φανερώνεται Πάνοπλος, Τοτε Εκφραζει Την Οργη Του. Και Δεν Δειχνει Οικτο.. 

Γιατι Ο Κοσμος Του Ειναι 
Το Βιος Του,Που Δημιούργησε Με Τον Δικό Του Ιδρώτα, Ειναι Η Πατριδα Του Που Οι… Μνηστήρες Καταχράστηκαν Και Καπηλεύτηκαν ..

Ο ισχυρότερος αντίπαλός του είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ.
Η λέξη μιλά απο μόνη της.Είναι η Αντι-Νοηση, είναι αυτό που μας κάνουν τωραείναι ο τρόπος με τον οποίο θολώνουν τις καταστάσεις και την πραγματικότητα ώστε 
Να Μην Σκεφτομαστε Καθαρα Και Να Μας Ελεγχουν.
Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου.

Ο επόμενος είναι Ο ΑΜΦΙ-ΝΟΜΟΣ…Αυτός
Που Διαστρεβλώνει Τον Νομο 
Και Την Τάξη Των Πραγμάτων, 
Ο Επικίνδυνος Γιατί Είναι Ετσι.. Και Αλλιώς!

και τέλος 

Ο ΑΓΕ-ΛΑΟΣ…Αυτός Που Άγει Τον Λαό, Που Τον Παρασύρει Με Την Βοήθεια Του Αντι-Νοου.Που Τον Μετατρέπει Σε Κατευθυνομενη Αγελη..

Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη.. 
Ολα τα ονόματα…Κρύβουν βαθύτατανοήματα και στο χέρι μας είναι να τα αποκρυπτογραφήσουμε και να διδαχτούμε, ή καλύτερα να συνετιστούμε.

Οι Πρόγονοί Μας Μιλούν, 
Μας Λενε Τι Να Κανουμε, 

Μας Λένε Πως Να Πολεμησουμε,
Μας Λένε Πως Να Τινάξουμε Τον Ζυγό.αρκει, να τους ακουσουμε!